お問合せについて

兼松KGKへのお問合わせは下記フォームから受け付けております。
必要項目をご記入いただき「上記内容で送信する」ボタンを押してください。
お問い合わせの内容によっては、回答を差し上げるのにお時間をいただく場合や、回答を差し控えさせていただく場合もございます。

Contact us


Your requests/inquiries/questions are important to Kanematsu KGK and those are received in the form below.
Please fill in the opened column boxes and press the "Confirm" button with your acceptance of the privacy policy.
Depending on the contents for asking, it may take some time to provide you an information, or we may refrain from answering.
 

 

個人情報保護方針

当社は、個人情報(「個人情報の保護に関する法律」に定める個人情報ならびに「行政手続における特定の個人を識別するための番号の利用に関する法律」に定める個人番号および特定個人情報)の保護の重要性を認識し、以下の通り個人情報保護方針を定め、役員および従業員にその徹底をはかり、個人の権利利益の保護に努めます。

1.個人情報の取得
当社は、適法かつ公正な手段によって個人情報を取得いたします。
個人情報を取得する際は、法令に従う場合を除き、あらかじめ利用目的を明示いたします。

2.個人情報の利用
個人情報は、法令に従う場合を除き、取得の際に示した利用目的の範囲内で利用いたします。

3.委託先の管理監督
利用目的を遂行するために業務委託先へ個人情報を提供する場合は、委託先の適正な管理・監督を行います。

4.個人情報の第三者提供
法令に従う場合を除き、個人情報を第三者に提供いたしません。

5.個人情報の管理
取得した個人情報については、不正アクセスや紛失、破壊、改ざん、漏洩などを防止する十分なセキュリティー対策を講じ、適切かつ合理的な安全対策に努めます。また、保有する個人情報について法定保存期間の経過等、保有する必要がなくなった場合には速やかに廃棄・削除します。

6.個人情報の開示・訂正等のご請求
ご本人が個人情報の開示・訂正等を希望される場合には、法令に従って、速やかに対応いたします。

7.組織・体制
当社は個人情報保護責任者を任命し、個人情報の適正な管理を実施いたします。
当社は役員及び従業員に対し、個人情報の保護及び適正な管理方法についての研修を実施し、日常業務における個人情報の適正な取扱いを徹底いたします。

8.法令、規範の遵守と見直し
個人情報に関して適用される法令、国が定める指針等を遵守するとともに、個人情報の保護を更に徹底するため上記各項における取り組みを必要に応じて見直し、改善いたします。

株式会社兼松KGK
代表取締役社長
木村 広

個人情報に関するお問合せは、当社人事・総務部 総務課までご連絡下さい。
(メールアドレス/ somubu@kgk-j.co.jp  電話番号/ 03-5579-5848)

 

 

個人情報のお取扱いについて

 

1.個人情報の利用目的
当社が取得した個人情報は、他に法令の定めにより認められる場合のほか、以下の利用目的の範囲内で利用いたします。

  • お客様と当社との連絡および社会的習慣に基づくご通知・ご挨拶
  • お客様と当社との間における契約の締結・履行、その他の取引管理
  • 当社の商品・サービスに関する情報のご提供
  • 当社事業に係る調査・分析・研究
  • 展示会、セミナーなどのイベントへのご案内
  • アンケートやイベントなどにご協力・ご参加いただいた方への結果などのご報告
  • ダイレクトメール、電子メール配信、ファックス通信などを利用した商品・サービスのご提供
  • 当社の就職希望者・予定者に対する企業情報のご提供および必要なご連絡
  • お客様からのお問い合わせに対するご回答
  • その他上記業務に関連・付随する業務

2.個人データの共同利用
当社は、お客様の個人データを次の通り共同利用する場合があります。

  • 共同利用する個人データの項目
    お客様の会社名、住所、氏名、所属、職位、電話番号、メールアドレス
  • 共同利用者の範囲
    当社および当社の有価証券報告書に記載されている関係会社
  • 共同利用者の利用目的
    各共同利用者について、当社の上記「個人情報の利用目的」と同一の利用目的であって、当該各共同利用者の事業に関するもの
  • 個人データの管理について責任を有する者 株式会社兼松KGK

3.個人データの開示等のご請求手続

1. 当社の保有する個人データについて、利用目的の通知、開示、訂正、追加、削除、利用の停止または消去をご請求される場合は、当社所定の個人データに関する開示等請求書に必要事項をご記入いただき、下記添付書類を同封の上、下記宛先までご連絡ください。

メールアドレス/ info_somu@kgk-j.co.jp
電話番号/ 03-5579-5880

【添付書類】
ご送付の際には、お客様のご本人確認書類(運転免許証、パスポートまたは健康保険証)の写し(健康保険証または運転免許証の住所変更がある場合は、裏面の写しを含みます。)を必ず同封してください。 なお、上記の添付書類のほか、当社は、必要に応じ、お客様に対してその他の書類の提出を請求できるものといたします。

【手数料】
ご請求内容が、個人データの利用目的の通知のご請求または個人データの開示のご請求の場合は、事務手数料をご負担いただく場合がございます。

2. 当社は、お客様から、上記1の「個人データに関する開示等請求書」および添付書類のご送付を受け、事務手数料のご負担がある場合はそれをお支払いいただき次第、法令に従って、お客様に対する ご回答等の対応をいたします。

 

ウェブサイトからの個人情報収集について

 

1.クッキー(Cookie)の使用について
当社のウェブサイトでは、クッキー(Cookie)と呼ばれる技術を使用しているページがあります。クッキーはご利用者が再度訪問された際、より便利にご利用いただけるよう、ご利用者のインターネット閲覧ソフト(ブラウザ)にデーターを送信し、その内容を参照する機能ですが、ご利用者の個人情報を収集するものではありません。また、ブラウザの設定により、クッキーの受け取りを拒否することも可能です。

2.SSLについて
当社のウェブサイトでは、ご利用者に個人情報などを安心して入力して頂けるように、「お問い合わせ」に暗号化技術のSSL(セキュア・ソケット・レイヤー)を導入しております。SSLでは、ご利用者が入力された情報を暗号化してから送信いたします。

3.アクセスログの取得について
当社のウェブサイトでは、ご利用者の情報をアクセスログという形で自動的に記録しています。これは、ご利用者のIPアドレス、ご使用のブラウザの種類、アクセス数等を含みますが、ご利用者の個人を特定できる情報は含んでおりません。アクセスログは、利用状況に関する統計・分析のために使用致しますが、それ以外の目的で使用することはありません。

 

PRIVACY POLICY

 

The Company recognizes the importance of protecting personal information (personal information defined in the "Act on the Protection of Personal Information", as well as individual numbers and specific personal information defined in the "Act on the Use of Numbers to Identify a Specific Individual in the Administrative Procedure"). With this in mind, the Company has formulated the following privacy policy to safeguard personal rights and interests, and will take great pains to ensure that officers and employees abide by the policy.

1. Acquisition of personal information
The Company will acquire personal information by legitimate and fair means.
When handling personal information, the Company will specify the purpose for which such information will be used to the greatest extent possible.

2. Use of personal information
The Company will use personal information within the scope of purpose conveyed to the person in question or published in advance, unless otherwise required by laws and regulations.

3. Supervision of Subcontractors
When personal information is provided to a subcontractor to carry out the purpose of use, the Company will appropriately manage and supervise the subcontractor to ensure the security management of such personal information.

4. Provision of personal information to third parties
The Company will not provide any personal information to third parties without the prior consent of the person in question, unless otherwise required by laws and regulations.

5. Management of personal information
The Company strives to maintain proper and reasonable security for all of the personal information it acquires, taking sufficient security measures to prevent the occurrence of illegal access, loss, damage, modification, and leakage. In addition, if for some reason the Company does not consider it necessary to keep the personal information in its possession, such as the expiration of the legally required retention period, it will immediately discard or remove this personal information.

6. Requests for Disclosure and Correction of Personal Information
If an individual requests notification of the purpose of use, disclosure, correction, addition, deletion, suspension of use, erasure of their personal information, or disclosure of records of provision of their personal information to third parties, the Company will promptly respond to the request in accordance with the law.

7. Organizations and systems
The Company appoints an administrator responsible for the protection of personal information, and conducts the proper management of personal information. It provides training to officers and employees so that they will know how to protect and properly manage personal information. By conducting this training, the Company ensures that personal information is handled properly in daily operations.

8. Compliance with laws, regulations and rules, and revisions
The Company complies with the laws and regulations, guidelines, etc. applied to personal information and, if necessary, will review and improve the initiatives set forth in the preceding items to ensure that the protection of personal information is further enhanced.

Kanematsu KGK Corp.
President
Hiroshi Kimura

If you wish to request further notification of this policy, please contact with the General Affairs Dept. in a mail or an email to the addresses below.
E-mail Address: soumubu@kgk-j.co.jp
Mailing Address: Museum Tower Kyobashi, 1-7-2 Kyobashi, Chuo-ku, Tokyo 104-8510, Japan

Handling of Personal Information

1. Purpose of use of personal information
The Company uses the personal information it acquires within the scope of the following purpose of use, in addition to other cases permitted by laws and regulations.

  • To facilitate communications between customers and the Company and to provide notifications and greetings in accordance with social customs;
  • To conclude and execute agreements between customers and the Company and to manage other transactions;
  • To provide information on the Company's products and services;
  • To conduct research, analysis and study in connection with the Company's business;
  • To provide invitations to exhibits, seminars and other events;
  • To provide information on results of questionnaires and events to participants;
  • To offer products and services using direct mail, email distribution, fax communications, etc. ;
  • To provide corporate information to persons seeking employment with the Company and prospective employees and to conduct necessary communications;
  • To respond to inquiries from customers;
  • To conduct other operations relating or incidental to the above operations;

2. Joint use of personal data
The Company may jointly use customers' personal data as follows:

  • Personal data to be used jointly
    Customer's name, address, telephone number, email address and information on employment, including company name, department and job title
  • Range of joint users
    The Company and its affiliate companies listed on its securities reports.
  • Joint users' purpose of use
    The purpose of use for each joint user is the same as those described above under "Purpose of Use of Personal Information" and is related to said individual joint users' business.
  • Administration of personal data
    Kanematsu KGK Corp.

3. Procedures for Requesting Disclosure, etc. of Held Personal Data

  • If you wish to request notification of the purpose of use, disclosure, correction, addition, deletion, suspension of use, or erasure of your personal information held by the Company, or disclosure of records of provision of such personal information to third parties, please fill in the required items on our designated "Request for Disclosure, etc. of Personal Data" and send it by mail or email to the addresses below, with the following attached documents enclosed or attached.

    Address:
    Kanematsu KGK Corp.
    Museum Tower Kyobashi, 1-7-2 Kyobashi, Chuo-ku, Tokyo 104-8510 JAPAN
    Attn: Person in charge of Privacy Policy, General Affairs Dept.

    【Documents required】
    When sending the form, please be sure to include a copy of your identification documents (driver's license, passport, or health insurance card) (including a copy of the back of the health insurance card or driver's license if there is a change of address) if sending by mail or attach such documents if sending by email.
    If necessary, you may be asked to submit documents in addition to the above.

    【Fees】
    For requests for notification of purpose of use or disclosure of personal data, the requester may be required to pay handling fees.

  • Upon receipt of the "Request for Disclosure, etc. of Personal Data" and the accompanying documents indicated in 1 above, and payment of the handling fee (if any), the Company will respond to your request in accordance with the law.
Collection of personal information from websites

1.Cookie:
The Company's website contains pages that use a form of technology known as "cookies." Cookies are used to send data to the user's software for Internet surfing (browser) and refers to its content, making it easier for the user to use the website the next time they visit it. However, cookies are not intended to be used to acquire the personal information of the user.
The user may disable cookies by reconfiguring the browser to stop accepting cookies.

2.SSL:
The Company's website incorporates the Secure Socket Layer (SSL), an encryption technology, in the "Contact Us" page, so that users can enter data such as personal information in a secure manner. The SSL sends out the information entered by the user after the information is encrypted.

3.Access Log capturing:
The Company's websites automatically record the information of users in the form of access logs. This information includes the IP address of the user, as well the type of browser used and number of accesses. However, no information is included that individually specifies the user. Access logs, which are used to collect statistics and analyze the use of services, will not be utilized for any other purpose.